دستگاه های تصفیه هوا خانگی در حال افزایش هستند ، تا حدی به عنوان نگرانی در مورد کیفیت هوا. در حالی که خانه شما طوری طراحی شده است که به شما سرپناه بدهد ، بسیاری از ما زمان بیشتری را در داخل خانه نسبت به نسل های گذشته می گذرانیم. بنابراین ، ممکن است در معرض ذرات و آلاینده های داخلی بیشتری باشید که می توانند بیماریهای مرتبط با ریه را تحریک یا تشدید کنند.

آیا با وجود وعده های خود ، آیا دستگاه های تصفیه هوا راه حلی مطمئن برای از بین بردن آلاینده های داخلی هستند؟ پاسخ کوتاه تا حدی بله است. برای اطلاع از نحوه عملکرد این دستگاه ها و اینکه آیا ارزش افزودن به خانه شما را دارند یا خیر ، ادامه مطلب را بخوانید.

دستگاه های تصفیه هوا اساساً با ضدعفونی کردن هوا ، که ممکن است شامل آلاینده ها ، آلرژن ها و سموم باشد ، عمل می کنند. آنها دقیقاً مخالف پخش کننده ها و مرطوب کننده های اسانس هستند که ذرات را به هوای داخل خانه اضافه می کنند.

دستگاه های تصفیه هوا نیز متفاوت از فیلترها عمل می کنند. در حالی که فیلترها فقط ذرات را حذف می کنند ، دستگاه های تصفیه کننده نیز می توانند آنها را ضد عفونی کنند.

ذرات دقیق حذف شده از طریق دستگاه تصفیه هوا در نهایت به نوع انتخابی شما بستگی دارد. برخی از نسخه ها با فیلترهایی برای به دام انداختن ذرات در حین عبور هوا ساخته می شوند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است ذرات دیگر را بدون فیلتر کردن در ابتدا خنثی کنند.

گزینه دیگر تصفیه کننده هوا با انتشار یون منفی است که به جذب ذرات یون مثبت در هوا کمک می کند تا خنثی شوند. جنبه منفی این گزینه احتمال انتشار ازن است.

یک دستگاه تصفیه هوا به احتمال زیاد همه ذرات مخرب خانه شما را حذف یا خنثی نمی کند. این به این دلیل است که بسیاری از ذرات می توانند روی سطوح نرم مانند مبلمان ، روتختی و موکت و همچنین سطوح سخت مانند دیوارهای شما بنشینند.

یک دستگاه تصفیه هوا ممکن است به عنوان مکمل فیلتر و سایر استراتژی ها برای خلاص شدن از شر ذرات زیر عمل کند.

https://airpurifer.tumblr.com/